Hold

Når du træner på hold, træner du sammen med andre, der har en lignende problematik. Vi tilbyder følgende hold:

GLAD

GLAD er målrettet træning og instruktion til personer med artrose/slidgigt i knæ og hofte. Forløbet henvender sig til personer med (lette til moderate smerter). Træning er den behandlingsform, som har den bedste effekt for de fleste mennesker med artrose. Træning har vist sig at lette aktiviteter i hverdagen og mindske smerter samt nedsætte antallet af nye knæ og hofte operationer. Træningen på klinikken varetages af en fysioterapeut, der er uddannet i GLAID træning.

Hvad er artrose? læs mere på www.GLAID.dk

Hvad består forløbet af:

• En undersøgelses- og registrerings konsultation
  • En konsultation hvor træningsprogrammet gennemgås og bliver tilrettet
  • En undervisningsdel
  • Et 6 ugers træningforløb to gange om ugen på mindre lukkede hold, hvor øvelserne tilpasses specifikt til den enkelte
  • Efter 3 måneder er der en opfølgning
  • Efter 12 måneder skal der udfyldes et spørgeskema elektronisk

Ved starten af forløbet udfyldes der et spørgeskema, en gangtest samt en rejse-sætte-sig test udføres og disse udføres også ved opfølgning efter 3 måneder.

Vi starter løbende hold op. Kontakt klinikken på 8682 1041 og hør, hvornår næste hold starter.

Træning for kronikere

For dig som har en kronisk lidelse, fx sklerose, Parkinsons sygdom, RA – leddegigt, følger efter blodprop eller hjerneblødning, mm. Typisk er der træning en gang om ugen.

Ring og hør, hvilket hold der passer til dig.

Kom i form efter fødsel

IMG_2925Tag dit barn med og kom i form efter din fødsel. Få pulsen op, sved på panden og styrk de muskler, der blev belastet under graviditeten. Træn 8 gange med stigende intensitet. Træn i afslappet atmosfære sammen med andre nybagte mødre og under kyndig vejledning af fysioterapeut. Kort sagt find din krop igen!

Der kræves ingen henvisning for at gå på holdet. Er du medlem af sygeforsikringen “danmark” yder de tilskud.

Ring og hør, hvornår næste hold begynder.

FysioPilates

FysioPilates er det bedste fra pilates-træning, anvendt fysioterapeutisk. FysioPilates er en skånsom træning der kan tilpasses alle, fra den sengeliggende patient til elitegymnasten. Uanset diagnose, træningstilstand og kropsvægt.

FysioPilates målrettes din problematik og diagnose, fx rygsmerter, piskesmæld, bækkensmerter, kroniske smerter, gigt eller fibromyalgi. FysioPilates kan give øget stabilitet og kontrol omkring dine led, øge dit funktionsniveau, virke smertelindrende, øge din bevægelighed, skærpe din koncentration og virke afspændende. FysioPilates kan hjælpe dig i gang igen efter længerevarende problematikker. Bevægelseskvalitet, fordybelse og individuel korrektion er en vigtig del af FysioPilates.

FysioPilates er udviklet af fysioterapeuter og bruges primært af fysioterapeuter. Vi har flere Pilates-fysioterapeuter og flere hold på klinikken.

Hold
Mandag: 12.30-13.30
Onsdag: 14.00-15.00
Instruktør: Karen Bonde

Let øvede
Mandag: 13.00-14.00
Instruktør: Lone Nørgaard

GLA:D® Ryg:

I løbet af Oktober 2018 kan vi tilbyde certificeret rygtræning til dig, der har brug for viden og redskaber til at håndtere de rygsmerter, som skaber problemer i din hverdag i kortere eller længere perioder.

Indholdet af GLA:D Rygforløbet er baseret på bedste evidens for rygbehandling og udviklet i samarbejde med patienter og behandlere. Det består af:

• Indledende test, personlig målsætning og dataregistrering.
  • Patientuddannelse i bl.a. smerte, håndtering og mestring.
  • 16 træningskonsultationer på hold.
  • Afsluttende test og evaluering.
  • Opfølgende dataregistrering efter 1 år.

Er du interesseret så ring på klinikken og hør nærmere: 86821041

Se evt. mere på htpp://gladryg.sdu.dk